Theatre

Memory

Sepia. Z przodu siedzi kobieta w ciemnej sukience. Ma pomalowane usta, mocno podkreślone oczy. Patrzy z utęsknieniem przed siebie. Za nią mężczyzna we fraku. Unosi dłoń w geście powitania.
Szkic na białej kartce. Zarys dużego ekranu Na nim ujęcie na mężczyznę z przewieszoną przez ramię szarfą. Przed ekranem kobieta w sukni. Pada na nią punktowe światło. Na ekranie widoczny cień jej sylwetki.
Czarno-białe zdjęcie. Trójkątne, surowe pomieszczenie. W jednym rogu, na kanapie mężczyzna. Czyta przygarbiony. Z drugiej strony na łóżku inny. Na środku stół, z tyłu umywalka. Na podłodze rozrzucone kartki.
"A. Strauss" (1909)
Szkic sceny ze spektaklu. Trzech mężczyzn w surdutach siedzi przy niewielkim stole. Mają poważne miny, marszczą brwi. Grają w karty.
Czarno-białe zdjęcie. Podłoga czarna, ściany zakryte jasną płachtą. Półnagi mężczyzna ciągnie ciemny materiał. Na nim sztywno leży kobieta w sukience do kolan.
Kolaż sześciokątnych zdjęć mężczyzny. Na każdym ucharakteryzowany inaczej, pozuje sam lub z rekwizytami.
Długie, czarno-białe zdjęcie. Duża grupa pozuje obok niewielkiego stolika. Zdjęcie jest miejscami rozmazane, przybrudzone. Twarze wielu osób zniekształcone.
Czarno-białe zdjęcie. Na środku, na wąskim katafalku leży lalka. Obok stoi mężczyzna w surducie. Ciemny materiał cały w jasnych plamach. Mężczyzna zwiesza ręce luźno. Posyła zmęczone spojrzenie na wprost.
Czarno-białe zdjęcie ze spektaklu. Zbliżenie na profil kobiety w drucianej czapce. Z jej czubka spływa błyszczący materiał. Kobieta przykłada palec do oka. Z prawej mężczyzna w czarnym golfie. Ma otwarte usta.
Sepia. Grupa osób pozujących w lesie. Część uśmiecha się do aparatu, część opiera się o drzewo. Z przodu klęczy mężczyzna. Ofiaruje skromny bukiet kwiatów kobiecie o pełnych kształtach.
Pomieszczenie bez okien. Kamienne, nierówne ściany. Na podłodze tłoczą się widzowie i aktorzy. W lewym rogu, na wysokim krześle siedzi kobieta w nagim kostiumie. Trzyma się podłokietników. Szeroko otwiera usta. Z prawej idą przytulone dwie postaci w płaszczach.
Czarno-białe, zwielokrotnione zdjęcie tańczącego mężczyzny. Ubrany jest w jasny garnitur i ciemne okulary. Roześmiany unosi ręce nad głowę. Obok niego i za nim tańczą inni.
Na podłodze mokry podest z namalowaną ulicą. Jego tylna krawędź lekko uniesiona. Mężczyzna w ciemnych slipach ślizga się po nim na brzuchu. Drugi, całkiem nagi skacze z niego na główkę. W tle czerwona ściana z namalowanymi dwiema biegnącymi postaciami. Ich sylwetki rozmazane. ​​​​​​​
Dream  Adoption Society (2019)
Czarno-białe zdjęcie. Na tle materiałowego, przedziurawionego tła trzy osoby. Z lewej siedzi kobieta z efektownie upiętymi włosami. Z prawej mężczyzna z zakręconymi wąsami. Na środku kobieta o zaokrąglonej figurze. Stoi, ma ściągnięte łopatki. Patrzy w dal.
Czarno-białe zdjęcie. Z przodu dwie kobiety zaplatające warkocze. Mają napięte twarze. Za nimi dwójka dzieci na huśtawce-ważce. Ich sylwetki bardzo jasne, rozmazane, jakby były duchami.
Czarno-białe zdjęcie. Zbliżenie na twarze kobiety i dziewczynki. Stykają się policzkami. Dziewczynka ma rozchylone usta. Z zaciekawieniem patrzy w obiektyw.
Na żółtym tle ręka skierowana palcami w dół. Do połowy przedramienia pomalowana na intensywny, niebieski kolor. Na powyginanych palcach złote pierścionki z kolorowymi oczkami różnej wielkości.
Czarno-białe zdjęcie niezapełnionej widowni. Z lewej siedzi kilka osób. Na środku stół mikserski. Przy nim dwie osoby. Mężczyzna wciska klawisze komputera, kobieta zagląda w ekran. Uśmiecha się szeroko.
Sepia. Na okrytej futrem otomanie siedzi kobieta w szacie z frędzlami. Splecione dłonie trzyma na głowie. Ma włosy przewiązane chustą, na szyi, uszach, nadgarstkach dużo biżuterii. Pod zdjęciem ręczny podpis Heleny Modrzejewskiej wraz z datą 1880.
Zielonkawe zdjęcie. Przez szybę widać młodą kobietę i mężczyznę w kitlu. Wokół szyby rozwieszone, rozstawione elementy scenografii: hełmy, skórzane i metalowe uprzęże, sztuczne rośliny.
Biała scena pudełkowa. Ściany i podłoga oblane krwistoczerwonym płynem. Na drzwiach czerwony napis K+M+B 2022. Na scenie ubrana na czarno kobieta. Pcha pomarańczową maszynę czyszczącą.
 (1905)
Kostiumy do spektaklu prezentowane na tle beżowej scenografii. Z sufitu zwisa lina. O nią zaczepione dwa wieszaki jeden pod drugim. Na każdym żółte, skórzane ponczo, górne krótsze, dolne dłuższe.
Czarno-białe zdjęcie. Na podłodze piasek. Z tyłu, w linii aktorzy. Przybierają dziwne, powyginane pozy. Trzymają się za ręce. Patrzą na siedzącego z przodu człowieka z głową osła. Oddziela ich od niego zwisająca z sufitu podziurawiona siatka.
Jasna ściana z wnęką. We wnęce czarno-biała fotografia palącego mężczyzny. Obok stoi kobieta. Ma na sobie szeroką, falbaniastą, bladoróżową suknię. Włosy zebrane pod czarną siatką, namalowane, cienkie brwi. Pali w dokładnie takiej samej pozycji jak mężczyzna na zdjęciu.
Zbliżenie na duży puf na marmurowej podłodze. Nóżki czarne, obicie jasne. Na pufie leży zdeformowany manekin blondwłosej kobiety od pasa w górę. Lalka okryta jest bladoróżową tkaniną. Spod niej wystaje wykręcona stopa, wygięta ręka i piersi. ​​​​​​​
Mężczyzna w opiętym mundurze. Stoi przy ścianie z narysowanymi drzwiami. Przy nich krzesło. Mężczyzna stawia na nim jedną nogę. Puka do drzwi.
Czarno-białe zdjęcie. Między lewą a prawą kulisą zawieszona cienka lina. Aktorzy ubrani w białe kostiumy ciągną ją. Dołącza do nich drobna kobieta. Wszyscy są tyłem do obiektywu.